Ritje naar Murcia

8 oktober 2019 - San Fulgencio, Spanje

Gisteravond vroeg gaan slapen en vandaag dan ook vroeg wakker. Buiten ontbeten bij het zwembad. Om 9 uur op pad richting Murcia zo’n 70km. De dames hadden geen zin en gingen naar de Chinese shit winkel.

Nog geen 2 kilometer onderweg en alweer een onverharde weg. Kaart uitgezoomd en over grotere weg gereden richting Quadarmar. Quadarmar ligt aan zee en hier mond de rivier de Sugura in uit. Het idee om langs de rivier vanaf hier naar Murcia te rijden ging niet want ook deze weg was onverhard.

Onderweg leuk plaatsje gepasseerd waar de rivier doorheen liep (zie foto). Stukje verder een rots met een heel groot Jezus beeld.

In Murcia de grote kathedraal bezocht en daarna via een andere weg terug. In een klein dorpje lekkere tapas gegeten en daarna via de kust terug naar huis. Bij elkaar 139km vandaag dus morgen maar even rustig aan.

Na nog even in de zon gezeten te hebben naar een restaurant om tapas te eten. Telefonisch gereserveerd voor half 8, maar daar aangekomen gingen ze pas om 8 uur open. Dan maar ergens anders eten. Tapas vooraf en paella als hoofdgerecht. Corine nam spaghetti. Bij een ijssalon nog even een ijsje. Nu nog wat drinken en dan denk ik dat ik het niet laat maak vanavond.